Fane Curierul și promisiunile de aur.

A fost o dată ca niciodată un biet colet. Toată viața lui a muncit din greu să ajungă la destinație. Celelalte colete râdeau de el și-l strigau Bumerangu’ pentru că a fost plimbat de 3 ori pe ruta Bucuresti-Cluj. Bietul colet a stat fără apă, mâncare și lumină naturală, tremurând la fiecare zdruncinătură, rugându-se cu sughițuri de fiecare curier să-i cruțe viața și să-l trimită la destinatar. După 12 zile de trudă și 1.200km de plimbări prin fel de fel de depozite, coletul a ajuns acasă, traumatizat pentru tot restul vieții.

Între timp, posesorul lui, să-i zicem Andrei, asculta în fiecare zi muzică de harpă așteptând să fie preluat de un operator Fan Courier, apoi primea promisiuni dulci ca mierea și apoi, la poalele întunericului, începea să plângă, realizând că a fost din nou mințit de Zânele Operatoare.

Îi era tare dor de ultimul colet pe care și-l trimisese el sieși din București în Cluj. L-ar fi luat ca bagaj de mână în avionul cu care a zburat spre noua casă transilvăneană, doar că oștenii aerieni nu l-ar fi lăsat. Vezi tu, în coletul lui erau piese metalice de care avea nevoie pentru a termina un proiect.

Așa se face că bietul colet trimis pe 12 august nu a fost livrat deși ajunsese în cămara Fan Courier din Cluj ci, drept pedeapsă pentru accentul de București, a fost returnat la adresa de la care l-am expediat (adresă la care, logic, nu mai locuiam).

Andrei, de dor și disperare, a sunat pe 19 august la Fan Courier să dea dispărut coletul. După 10 minute de ascultat muzică de îngeri, a primit permisiunea de a vorbi cu un om viu, care i-a promis că foarte, dar foarte repede, coletul va fi livrat. Se pare că erau ceva probleme în ograda lor și că aveau un pic întârziere.

A urmat un weekend fără colet și apoi încă un apel din partea lui Andrei către Fan Courier, luni, 22 august. De data asta am fost anunțat că bietul colet va fi deportat către București, pentru că nu l-a livrat nimeni în decurs de 10 zile la adresa de exepdiție. Cu noduri în gât am rugat-o pe operatoare să-i cruțe suferința și să mi-l livreze. Zâna operatoare mi-a făgăduit ca o floare că spiridușii curieri mă vor contacta foarte foarte repede și că al meu colet nu va mai suferi nicio zi în plus.

S-a făcut marți. 23 august, o zi cu greutate, iar coletul lui Andrei ajunse de ne-bună voie și silit de împrejurări înapoi la București, la colete sortate greșit. Am aflat asta tot de la o Zână operatoare, tot după cele 10 minute de terapie muzicală. Tot Zâna m-a anunțat că voi avea de plătit drumurile pe care le-a făcut coletul în plus și că ea a cerut spiridușilor să mi-l livreze din nou în Cluj.

Ieri, pe 23 august am fost un om rău și hain și am trimis scrisoare cu sigiliu virtual către capii Fan Courier și către toate mâinile lor drepte și stângi, în care le-am povestit cum suferim eu și coletul meu. I-am anunțat că voi da de veste lui ANPCel Voinic că Fan Courier promite și apoi se face că plouă.

Azi, 24 august, pe la prânz, mă sună un număr nou. Eram în extaz de parcă mâncasem praz. Știam, știam că e curierul, că îmi spune că are coletul și e chiar la ușă la noi.

– Alo, zic eu.
– Alo, domnul Andrei Lasc?
– Dadada, eu sunt (nu se auzeau mașini pe fundal)
– De la Fan Courier sunt, am primit plângerea dumneavoastră și ne pare tare rău pentru ce s-a întâmplat.

Ce-a urmat a fost delicios. Doamna, să-i zicem Maria, era tare tare tare amabilă cu mine. Mi-a mărturisit că știe că sunt supărat pe ei și că am toate motivele să fiu, dar că ei, săracii, nu au destui spiriduși la Cluj și că nu prea fac față, dar să stau liniștit, coletul meu va ajunge negreșit azi, 24 august, la 12 zile după ce a fost trimis.

Mai mult, bonus, „pentru disconfortul creat”, îmi vor restitui cei 37 de galbeni. Și mai mult, îmi oferă 5 livrări gratuite, oriunde vrea sufletul meu, doar să îi iert și să nu-i pârăsc lui ANPCel Viteaz. Că viața e imprevizibilă, că ei știau de mult de problema lor internă și că din 1 august au schimbat Căpetenia din Cluj. Deci nu era un blestem căzut peste sistemul din Cluj, ci o ciumă de care știau de săptămâni bune.

Revenind la doamna cu limbă de lemn, fost tare fericită când a auzit că-i muțumesc mult pentru daruri. Asta până când a auzit că fac reclamație la ANPC indiferent ce îmi oferă post-factum.

Când și-a dat seama cucoana că n-are cum să mă convingă, mi-a zis foarte discret că în „acest caz ne retragem oferta, și să știți că nu o să rezolvați nimic cu plângerea dvs”.

Astăzi la 16:30, 12 zile mai târziu, m-am reîntâlnit cu coletul meu. L-am îmbrățișat puternic, l-am pus undeva la vedere și am început să completez formularul online de reclamații de la ANPCel Viteaz.

Am scris povestea asta sub formă de basm deși am fost un pachet de nervi aproape 2 săptămâni. În fața lui Fan Courier, care se bate cu pumnul în piept că e o companie capitalistă, clientul nu este protejat absolut deloc. Ei, care „din respect pentru breasla nu promit ce nu pot realiza”.

Știi ce se întâmplă dacă se întârzie coletul mai mult de 36h? Primești 5% din cât ai plătit pe expediție. 5 fucking la sută. Adică aproape poți să îți cumperi o pungă de la Mega, să ți-o pui pe cap și să taci din gură. Nu contează cât întârzie coletul, nu contează ce transportai și dacă era ceva important care trebuia să ajungă în cele 24h promise de curier. Primești 5% înapoi din cât ai plătit.

Dragă ANPC, dacă ajunge și la urechile tale basmul ăsta, pe lângă reclamația depusă, să știi că o să facem treabă bună împreună. Și că o să recomand tuturor să depună reclamații pentru mizeriile pe care trebuie să le înghițim.

Până acum am tăcut și am zic că de, așa e la noi, suntem mult în urma Occidentului, asta e, csf ncsf. Ba uite că am csf. Dacă nu reclam că îmi sunt încălcate drepturile sau că sunt tratat ca un client căcat, n-o să vină nicio Zână Măseluță să sancționeze oameni care au senzația că dacă îmi dau ceva gratis au rezolvat și au scăpat basma curată.

Reclamă tot ce e în neregulă. De la jegurile de trenuri CFR la fata drăguță care îți pune o lingură în plus de gem în clătită, dar nu-ți dă bon. Fie o să turbeze ANPC-ul și ANAF-ul de la prea multe plângeri, fie o să turbeze patronii că nu mai merge și așa.

End of story.

4 thoughts on “Fane Curierul și promisiunile de aur.

  1. Și ce ai spera să rezolvi cu reclamația la ANPCel Voinic? Nu de-alta, dar sunt curioasă dacă e pentru a sancționa compania, și de interes public, sau interes personal. Sunt de-acord că nu mai merge și așa, iar cum n-am reclamat niciodată … poate o să o fac de-acum încolo.

    1. Prin faptul ca am refuzat sa cele 5 livrari gratuite si banii restituiti integral, automat nu voi vedea niciun fel de alte despagubiri materiale din partea lor. Adica voi primi cei 5% inapoi, dar nimic mai mult, pentru ca am refuzat rezolvarea pe cale amiabila.
      In reclamatia ANPC i-am rugat sa controleze clauzele companiei (cu motivul ca eu, clientul, nu sunt protejat deloc indiferent cat imi intarzie coletul). Mai mult, le-am solicitat sa cerceteze orele de lucru ale angajatilor Fan Courier din Cluj pentru ca, din moment ce nu-s destui angajati care sa livreze, inseamna ca cei care sunt, chiar si turati la maxim, nu fac fata.
      Practic mie n-o sa-mi iasa nimic din tot deal-ul asta, dar sper din suflet ca Fan Courierul sa fie fortat de imprejurari sa isi schimbe clauzele si sa plateasca pe viitor despagubiri serioase atunci cand presteaza servicii proaste.
      Acum 3 saptamani am reclamat tot la ANPC serviciile CFR Calatori. Am venit de la Cluj la Bucuresti cu clasa 1, intr-un vagon din 1990 probabil, fara aer conditionat, cu bai infecte si nefunctionale, fara prize, fara lumina si cu 50 de minute intarziere (despre care nu am fost anuntati pe parcus). Nu e normal sa circuli in astfel de conditii, sa ajungi mai tarziu decat scrie pe bilet si sa zici ca `na, se lucreaza la linii, n-au mai avut alte vagoane si s-a nimerit sa stai pe un scaun rupt`. Cum ar fi sa iti faci munca pe jumatate la birou si sa zici `na, luna trecuta am lucrat perfect, am rezolvat taskurile la timp, asta e, se mai intampla`.
      Cat timp nu sesizezi ANPC-ul sau ANAF-ul pentru ca ti-au fost incalcate drepturile, n-o sa vina nimeni sa-ti dea drepturile inapoi.

  2. Esti foarte tare Andrei. Aici mi se pare fabulos ca oferta era valabila doar daca alegeai sa nu faci plangere, un fel de mita crestineasca ce urma sa le spele pacatele si sa aduca reinvierea pachetului pierdut prin purgatoriul lor. Noi am patit asa cu RDS-ul(long story). Daca ai depus plangerea or sa raspunda baietii de la ANPC. Am un prieten care a primit un telefon foarte amabilo-panicat de la RDS dupa ce le-au venit in control.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s